גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון הבימה - עקומים

ארכיון תאריך: 14 יולי 2019

משך: שעתיים, כולל הפסקה

המחזה "עקומים", שנכתב ב-1979, העניק תהילה למרטין שרמן, מחזאי יהודי אמריקאי-בריטי והומו מוצהר. הוא זכה לעיבודים רבים, בין השאר לסרט קולנוע ולבלט, והועלה כמה פעמים גם בישראל. ועדיין, הבחירה של הבמאי והמנהל האמנותי של "הבימה" משה קפטן לחזור אליו זוכה לשבחי המבקרים, ולו כי הוא עוסק בפן פחות מדובר ומוכר בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה – השמדת הלהט"ב.

העלילה מתחילה ב"ליל הסכינים הארוכות" – אותו לילה שבו המשטר של היטלר ביצע טיהור בשורות ה-SA ועקר ממנו את "פושעי המין". עבור מקס (מיכאל אלוני) ורודי (נדיר אלדד), זוג הומואים ברלינאים, הלילה הזה מסמל את סופם של חיי ההוללות ותחילתו של מסע ייסורים, שבמקרה הטוב מסתיים במחנה ריכוז. במחזהו של שרמן המחנה אינו רק משחתה, אלא גם זירה שבה מתפתחים יחסים אנושיים מגוונים – החל משנאה ואיבה בין הקורבנות לבין עצמם וכלה באהבה, תשוקה ויחסי מין בין אסירים. הביקורות משבחות במיוחד את נדב נייטס המגלם את הורסט, הומו העונד טלאי ורוד, שאותו פוגש במחנה מקס, אשר יהדותו מאפשרת לו לענוד את התלאי הצהוב המקנה מעמד גבוה יותר.

תחת שרביטו של קפטן הפך המחזה ל"קברט אימים", עם שירים מקוריים מאת קרן פלס. לפי מבקר התיאטרון של "מאקו" ניר סלונים, "אין ספק ש'עקומים' היא הצגת חובה לקהילה הלהט"בית בישראל, אבל כנראה שלשאר העם היא אפילו חשובה יותר".

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter