גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל M.ART - קונצרט של קיריל ריכטר Chronos

ארכיון תאריך: 23 פברואר 2020

משך: שעתיים, כולל הפסקה

מופעי פסטיבל M.ART

משך הקונצרט שעתיים, 15 דקות הפסקה


קיריל ריכטר למד פיזיקה גרעינית וגם השיק קולקציית בגדים משלו, אך כעבור זמן מה הבין שהוא רוצה להקדיש את חייו רק למוזיקה. הוא לימד את עצמו לנגן בפסנתר עוד בילדותו ועשה בהצלחה בחינות אקסטרניות הן בפסנתר והן במקצועות המוזיקליים הראשיים. אחרי שלמד במכון לפיזיקה הגרעינית וטכנולוגיה במוסקבה ובבית הספר הגבוה לעיצוב בבריטניה, יצא הוא לנגן את הקונצרט הגדול הראשון שלו על הבמה האגדית של אולם העמודים במוסקבה. ההופעה הזו זכתה לתשואות בעמידה.

הוא בן 30 בלבד וכבר נחשב לאחת הפיגורות המובילות באסכולה הניאו-קלאסית הרוסית. יש שמגדירים את סגנונו כמינימליזם אקספרסיבי, אמנם קיריל עצמו מסכים עם ההגדרה הזו רק באופן חלקי. "אף על פי שהמוזיקה שלי רחוקה למדי מהמינימליזם, הרי מנגינה שולטת בה כמעט תמיד, חשוב לי מאוד הרכיב האקספרסיבי. יש לי תחושה שאנשים היום רעבים למוזיקה אינסטרומנטלית עוצמתית, מלאת אנרגיה, אולי אפילו נטולת-רסן. אני אישית משתוקק למוזיקה שמלאה בקונטרסטים, בתנועה ואנרגיה", אומר ריכטר. קיריל ריכטר ייצג את רוסיה בפסטיבלים כמו Reeperbahn בהמבורג, Great The Escape בברייטון, NEXT:Classical ברוטרדם. בשנה שעברה הופיע לראשונה באולם האגדי של לונדון, אלברט הול, ובאולם "אלבה-פילהרמוני" בהמבורג.

הוא מגיע לתל-אביב בעקבות יציאת האלבום שלו Chronos , שהוקלט באולפן ושכלולות בו יצירות לפסנתר, כינור וצ'ילו, עליהן עמל מספר שנים. ריכטר מרבה להתנסות עם טכניקות הנגינה הלא שגרתיות ועם דרכים אלטרנטיביות של הפקת צליל. האלבום הזה מספר על יחסיו של המלחין עם הזמן: על היסטוריה, על גורל האדם, על הזמן כיצור חי שניתן לקיים איתו דו-שיח.

בקונצרט בתל-אביב משתתף גם הרכב קאמרי ישראלי נודע, "תזמורת המהפכה".
התזמורת הוקמה בשנת 2004 על ידי המלחין זוהר שרון והמנצח רועי אופנהיים.

 בין 20.2 ל-3.7 הבמות הגדולות של תל-אביב תזכנה לארח פסטיבל רב-תחומי של תרבות רוסית M.ART . העמותה המארגנת, המכונה אף היא M.ART , מקדמת תרבות רוסית עכשווית בניו-יורק, לונדון ותל-אביב. תוכנית הפסטיבל הינה לקט ייחודי של האירועים החשובים ביותר בתרבות הרוסית של ימינו.

תיאטרון, אופרה, בלט, מחול עכשווי, מוזיקה, הקרנות סרטים, מסיבות, הרצאות... באביב 2020 תושבי תל-אביב ימצאו את עצמם בלב האמנות הרוסית העכשווית.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter