גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מוזיקה קלאסית

פולינה אוסטינסקי - קונצרט רסיטל

ארכיון תאריך: 24 ינואר 2020 - 26 ינואר 2020

משך: שעתיים, כולל הפסקה

פ. ג. ק. הפקות בע"מ גאים להציג: Eleganza - רסיטל של הפסנתרנית הנודעת פולינה אוסטינסקיה בינואר 2020 יתקיימו בישראל 3 רסיטלים של הוירטואוזית המבריקה פולינה אוסטינסקיה, הנחשבת לאחת המובילות באליטה המוסיקלית העולמית. שמה של פולינה אוסטינסקיה מוכר היטב לצופים הישראלים. קהל הצופים הישראלי נפגש איתה לראשונה במחזה "החבר הלא ידוע" עפ"י סיפורו של איבן בונין בו השתתפה אוסטינסקיה יחד עם כוכבת התיאטרון קסניה רפפורט. בשנת 2017 קיימה 4 רסיטלים של "עלילות הפסנתר", שקיבלו ביקורות נלהבות מהקהל. אלו שזכו להיות שם, התרשמו עד עומק ליבם מהיכולות המוסיקליות של פולינה, מהעוצמה והרגישות שלה - ומאז מחכים בקוצר רוח לפגישה נוספת עימה. מי שיזכו להגיע  לקונצרט של פולינה בפעם הראשונה – יגלו את עצמם שקועים עמוק בעולם המוסיקה הנפלא והחופשי שלא יודע גבולות. 

המוסיקה נכנסה לחייה של פולינה כבר בגיל צעיר. ההופעה הפומבית הראשונה שלה נערכה כשהיתה רק בת שש. בגיל שמונה היא כבר ניגנה עם תזמורת. בשנות השמונים של המאה העשרים התגלו עשרות ילדי הפלא בתחום המוסיקה. שמותיהם של הכוכבים הצעירים הללו היו מוכרים לכולם: יבגני קיסין, מקסים ונגרוב, ודים רפין, פולינה אוסטינסקיה. ברפרטואר של פולינה בת השמונה היו 30 שעות של יצירות מוסיקאליות שידעה לנגן בעל פה. במהרה היא הפכה לכוכבת בבריה"מ וגם בעולם. צולמו עליה סרטים ומאות אנשים חיכו לקונצרטים שלה – אפילו כאלה שמעולם לא התעניינו במוסיקה קלאסית. בדירתה הקטנה במוסקבה ביקרו אנשים מפורסמים מכל העולם: סוזן אייזנהאואר, פול וינטר, ג'ורג' סורוס, יהודי מנוחין, סר ישעיה ברלין ורבים אחרים. 

ואז קרה המשבר – האישי, המשפחתי, המוסיקלי... נותק כל קשר עם האב ושיטות ה"לימוד" האכזריות שלו, שלא ידעו פשרות. כך קיווה להפוך את בתו ל"פלא מוסיקלי". חיכתה לה גם דחייה כמעט מוחלטת מצד מוסיקאים מקצועיים, שהתעלמו מילדת הפלא הזו, שלא היה לה חינוך מוסיקלי בסיסי, ולא ידעה את יסודות הנגינה. אפשר רק לתאר לעצמנו ולהתפעל מכוח רצונה של ילדה קטנה שהצליחה לעבור את כל זה בלי לאבד אף טיפה מהכישרון העצום שלה,  לעבור את הכל בכבוד ולהפוך למה שהיא ולמי שהיא עכשיו – פסנתרנית וירטואוזית עם מגוון עצום של כלים מוסיקליים, שיכולה לבטא במוסיקה הכל – כל רגש וכל רעיון שרק תרצה. היא מדברת בשפת המוסיקה עם הקהל "בגובה העיניים", ומספרת את הסיפור שלה – פעם עצוב ומרגש, פעם סוער ודרמטי... אבל תמיד מובן ונוגע ללב של כל אחד ואחת מהצופים.

כיום פולינה אוסטינסקיה מופיעה בכל העולם. בין ההופעות שעשתה לאחרונה – סבב הופעות בדואט עם הכנר מקסים ונגרוב, הופעות עם התזמורת הפילהרמונית של טוקיו, התזמורת של האופרה בויימאר, התזמורת הפילהרמונית של סנט-פטרסבורג ורבים אחרים. בנוסף לקונצרטים קאמריים ורסיטלים, פולינה אוסטינסקיה משתתפת בפרוייקיטים בפורמט מיוחד. ביניהם – גם ההופעות שלה בישראל. לתוכנית הקונצרטים  החדשה שלה שנקראת "Eleganza" בחרה פולינה לפנות למוסיקה של חמשת המלחינים ששייכים לאסכולה הרומנטית: רחמנינוב,  סקריאבין, פרוקופייב, מטנר וארנסקי. אולי יש רושם שענקי המוסיקה הרוסית הרומנטית – קרמנינוב ופרוקופייב, עלולים להסתיר בעוצמתם את היצירות של ארנסקי, מטנר וסקריאבין, אך זה רושם מטעה.  כולם יצאו מהאסכולה הרוסית הרומנטית, כולם הכירו זה את זה, ואף היו חברים, כולם היו פסנתרנים מצויינים ואהבו לכתוב יצירות לפסנתר. 3 יצירות של סריאבין, "נסיונות עם החרוזים הנשכחים" של ארנסקי ו"סונטה זיכרונות" של מטנר משתלבים באלגנטיות עם "וריאציות על נושא של קורלי" של רחמניניוב וסונטה השביעית של פרוקופייב, שנחשבים ליצירות הטובות ביותר שלהם.

כשרונה של פולינה אוסטינסקיה משלב וירטואוזיות מבריקה עם עומק וכנות נוגעת ללב, כריזמה ואלגנטיות. הסיפור הנרגש שמספרת נשמתה בשפת המוסיקה, לא ישאיר אדיש אף צופה. התכונות הללו הופכים את פולינה אוסטינסקיה לאחת המובילות בין הפסנתרנים המודרניים.
"אלגנצה" -  רסיטל של פולינה אוסטינסקיה בישראל.


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter