גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות ג'אז ובלוז

Spyro Gyra

ארכיון תאריך: 12 נובמבר 2019

משך: שעה ורבע

פתיחת דלתות ב20:30

Spyro Gyra
- להקת ג'אז  פיוז'ן אמריקאית המשלבת את הסגנונות: רית'ם ובלוז פאנק, לטיני ופופ.
ספיירו  ג'יירה - Spyro Gyra מביטים לעבר שנת 2020 ולא מראים שום סימן של האטה.

במשך יותר  מ-40 שנה הם הופיעו בלמעלה מ- 5000 הופעות, הקליטו 32 אלבומים ומכרו למעלה מ-10 מיליון אלבומים, בהם אלבום פלטינה ושני אלבומי זהב. למרות שרק מספר מועט של להקות מחזיקות בשיא שכזה, הלהקה עשתה זאת על ידי איתגור עצמי ללא הרף כפי שמעידים שני האלבומים האחרונים שלהם, "Rhinbeck Sessions" [שהוקלט באולפן במשך שלושה ימים ב-2016] ו-"Vinyl Tap"  שיצא לאור באמצע אוקטובר 2019.

מנהיג הלהקה ומייסדה ג'יי בקנסטיין  נולד בברוקלין [ ניו יורק] והחל לנגן סקסופון בגיל 7 . בצעירותו האזין למוסיקה של; לואי ארמסטרונג, צ'רלי פארקר, סוני רולינס  ודיזי גילספי.  את לימודיו האקדמיים עשה באוניברסיטת באפאלו [ ניו יורק] , בתחילה כסטודנט לביולוגיה ובהמשך שינה את מסלול לימודיו לביצוע מוסיקלי [ מוסיקה קלאסית ואוונגרדית].  בחופשות הקיץ ג'יי וחברו מבית הספר התיכון ג'רמי וול ניגנו בתזמורת שהופיעה בלונג איילנד, [ ג'רמי למד במכללה בקליפורניה ]. עם סיום לימודיו ג'יי נשאר בבאפאלו ולקח חלק בסצנה המוסיקלית המשגשגת בעיר, ג'רמי הצטרף אליו בשלב מאוחר יותר.

באפאלו הייתה אז באותה תקופה כמו מיני שיקגו עם סצנת בלוז, נשמה, ג'אז, אפילו רוקבילי [שילוב של מוסיקת רוק קאנטרי וריתם אנד בלוז], אומר בקנסטיין,"אחרי שהייתי מרותק למוסיקה קלאסית כל כך הרבה זמן, זה היה גן עדן, ניגנתי  בקבוצות כלי הנשיפה ברחבי העיר וליויתי כמה זמרים גדולים. "

ספיירו ג'יירה ששמה המוזר הפך מאז למפורסם בעולם, נודעה לראשונה בשם "ג'יימס ג'יימס בלילה", מסגרת שבקנסטיין וג'רמי וול הקימו ואליהם הצטרפו  צוות נגנים מתחלף.  בערך בתקופה זו החל קלידן צעיר בשם תום שומן לנגן בלהקה כשהיה רק ​​ בן שש עשרה. הצעיר הזה, כמובן, נשאר חבר בלהקה עד היום. במשך הזמן שמה של הלהקה עבר מפה לאוזן והיא החלה למלא מועדון בכל שבוע.   אחרי שבעל המועדון התקין שלט חדש הוא עמד על כך שג'יי  ייתן שם חדש ללהקה, כבדיחה ג'יי  אמר

Spirogyra [סוג של אצות ירוקות] , בעל הבית איית לא נכון את השם וקרא ללהקה "Spyro Gyra" , שם שמלווה אותם עד היום, במבט לאחור זה בסדר, במידת מה זה נשמע כמו משהו שאנחנו עושים     – תנועה ואנרגיה.

בראשית ימיה  ספיירו ג'יירה  לקחה את כיוונה האומנותי מלהקות Weather Report"  "ו-"Return to Forever ", להקות שהיו מוכנות לעשות דברים שלא נעשו בעבר. " אנחנו נבטנו  מתוך מה שהם עשו " אומר ג'יי, "אני מעולם לא חשבתי במונחים מסחריים, חשבתי שהם הצעד הבא בהתפתחות של הג'אז ושאנחנו נהיה חלק מזה. "

בשנותיה הראשונות זהות הלהקה התחלקה לשניים, החלק האחד הופעה דינמית חיה של הלהקה  והחלק השני, מפיק שמנהל את תהליך הפקות התקליטים באולפנים. התקליטים הללו היו פרי יצירה של חברי הלהקה בתוספת מיטב נגני ההקלטות בניו יורק.  ב-1983 החליט בקנסטיין להקליט רק עם נגני ההרכב שעמם חלק את הבמה ערב ערב בהופעות, בתוספת נגנים אורחים מדי פעם.

בשנות ה-80 היו כמה שינויים אישיים בהרכב הלהקה, חוליו פרננדז[נולד בקובה] החל לשמש כגיטריסט [זמר] הלהקה וחוץ מפסק זמן לקראת סוף שנות השמונים הוא ממשיך איתנו עד עצם היום הזה. מ- 1991 סקוט אמבוש ממלא את תפקיד הבסיסט, ב-2006 בוני בונפרטה  הצטרף ללהקה בתפקיד המתופף.

כשהתחלנו," נזכר בקנסטיין, "הרבה מטהרני הג'אז לא קראו  למה שעשינו ג'אז, ועכשיו זה מצחיק לשמוע   אותנו מקבלים כבוד מאותם אנשים. כאילו, וואו, מה שעשיתם היה הרבה יותר מסקרן מחלק מהדברים שאנחנו שומעים היום… האמנות באה לידי ביטוי בשלל סגנונות והקשרים, האם זאת לא הסיבה שבגללה התחלנו לנגן בראשונה? "

בשנת 1977 ספיירו הביאו את בשורת תנועת "עשה זאת בעצמך " בשחרור אלבום הבכורה שלהם Spyro Gyra" " ולאחר שהקליטו את האלבום הזהב היחיד שלהם Morning Dance"".

"התקווה שלי " אומר בקנסטיין, שלמוסיקה שלנו יש השפעה על המאזינים כמו עלי, אני תמיד חשתי שלמוסיקה, ובמיוחד זו האינסטרומנטלית יש איכות לא מילולית שלוקחת את האנשים למקומות שאין שם מילים. בין אם המוסיקה שלנו נוגעת ברגשותיהם, ובין אם היא מחברת אותם למשהו שמזכיר להם דבר יותר גדול מעצמם.  במוסיקה יש יופי שלא מחובר למשפטים, משהו מלהיב ובעל רגש עז. אני מקווה שאנשים המאזינים לנו ואלו שבאים לראות אותנו  בהופעות יכולים לחלוק את החוויות האלה עימנו.  זה באמת החלק של התהילה בכל המוסיקאי.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter