גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הופעות מחול ובלט

נטליה אוסיפובה והבלט הישראלי - ג'יזל

ארכיון תאריך: 21 ספטמבר 2019 - 22 ספטמבר 2019

משך: שעתיים, כולל הפסקה

נטליה אוסיפובה היא אחת הפרימות הגדולות בעולם. כיום סולנית של הבלט המלכותי בלונדון – אחת המבוקשות שבהן, בעברה שימשה אוסיפובה סולנית של תיאטרון "בולשוי" במוסקבה, אך עזבה את המשרה הנכספת בכדי להשתתף (גם) בהפקות של בלט מודרני. מאז היא רוקדת בתפקידים הבולטים ביותר בקלאסיקות של בלט וכן ביצירות מודרניות על מיטב הבמות ברוסיה, באירופה ובארה"ב. בראיונות היא מודה שישנם רקדנים שחוששים לרקוד לצידה כפרטנטים בגלל הטמפרמנט הבימתי הנועז והבלתי צפוי שלה, הגובל לעתים בטירוף.
בספטמבר יארח הבלט הישראלי את אוסיפובה לשתי הופעות בלבד ביצירת הבלט הרומנטית מהמפורסמות בעולם – "ז'יזל". הופעותיה של אוסיפובה בתור ז'יזל נחשבות מופתיות לצד הופעותיה בתפקיד קיטרי בבלט דון קישוט. לצדה של אוסיפובה, בתפקיד אלברכט, ירקוד סולן הבלט הישראלי ולדימיר דורוחין, אשר כבר רקד עמה בעבר (וכנראה לא נבהל).
העלילה של ז'יזל, שנוצרה בהשראת יצירות מאת היינריך היינה וויקטור הוגו ושהכוריוגרפיה שלה התקבעה בגרסתו של מריוס פטיפה הגדול, היא סיפור רומנטי טיפוסי. נערה כפרית יפה וביישנית נשבית בקסמיו של אציל מאורס, שמתחפש לאיכר פשוט בכדי לפתות אותה. אחרי שבן כפרה אכול הקנאה מגלה את התרמית, מתה ז'יזל היפה מרוב צער. שני הגברים המיוסרים שהתחרו על לבה הולכים לבכות את מותה על קברה שביער – ושם פוגשים בוויליות – נערות מיסתיות שמתו לאחר שאהוביהן נטשו אותן לפני נישואים. כעת כלות יפות ותמימות אלה הופכות לרקדיות אקסטטיות מסוכנות הנוקמות באכזריות בגברים שבגדו באמונן: הן מרקידות אותם ומתישות אותם למוות. ז'יזל שמתה מאהבה נכזבת מצטרפת למחול המוות הזה. אבל האם היא תאפשר לאהובה הבוגדני למות בייסורים?

כוריאוגרפיה: מריוס פטיפה לפי ז'אן קוראלי וז'ול פרו
מוזיקה: אדולף אדם
ליברטו: ז'ול הנרי, רנואה דה סט. ז'ורז' ותיאופיל גוטייה לפי הייריך היינה       
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter